Центр сьогодні

 

... З теплом у серці та любов'ю до життя

     Дитинство...  Ранок життя – найважливіший етап у долі людини. Саме в цей час вона формується фізично, психологічно, інтелектуально, набуваючи необхідних знань. Якість дитячих років визначає якість усього подальшого життя.

     «Діти – наше майбутнє» – не просто красне гасло. Діти – дзеркало суспільства, його багатство. Доля спільноти, нації, країни залежить від того, якими виростуть наші діти. Життєвий досвід не тільки свідчить, а й вчить: не буде дітей – не буде держави.

     Сучасний спеціальний навчальний заклад – це мрія чи реальність? Досвід доводить, що такий заклад існує! Сучасний навчальний заклад, перевірений часом, надійний для його вихованців та їх батьків, якому можна довірити дитину – це Навчально-реабілітаційний центр РОДИНА для дітей з особливими освітніми потребами, що розташований у місті Чернівцях по вулиці Гете, 1.

     Комунальний заклад «Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр РОДИНА» для дітей, які потребують корекції фізичного та / або розумового розвитку (з вадами слуху, зору, розладами спектру аутизму при збереженому інтелекті) дає кожному учневі щось набагато цінніше, ніж просто знання. Він вчить жити не так, як усі, а «по-особливому», інакше. Жити, пам'ятаючи про те, що ти – ЛЮДИНА. Дбати не лише про себе, а піклуватись, аби тим, хто оточує тебе, було завжди затишно і безпечно.

     Для кожного вихованця Центр стає другим домом, а вчителі та вихователі – друзями і порадниками. Адже, вони вміють побачити в дитячих очах якусь тривогу чи зажуру і підтримати, врятувати від біди, застерегти від необдуманих кроків. Але найбільшою їхньою гідністю є те, що вони щиро радіють кожному, бодай найменшому досягненню своїх вихованців. Плануючи спільну діяльність, спрямовують її на формування позитивного відношення учнів до процесу пізнання, постійно створюють ситуації, які стимулюють вихованців до пошуку істини, до позитивного вирішення поставлених завдань.

 

     Історична довідка 

     Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр РОДИНА був заснований у далекому 1953 році. Тоді він носив назву Чернівецької спеціальної школи №2. Місцем її розташування став колишній попівський будинок по вулиці Новоселицькій, 5 (Гарячий Урбан).

     Будинок з 4-х кімнат прийняв 34 учня, які розмістилися у трьох класах. Учнями цього закладу стали глухі та туговухі діти.

     Першим директором школи був Олександр Дмитрович Архипов. Кадрове забезпечення склали вчителі: Ніна Михайлівна Юхно, Ромуальда Леонідівна Закрижевська, Лариса Панасівна Сокуренко; вихователі: Поліна Іванівна Сопельникова, Марія Андріївна Стос, Ліза Сергіївна Єрмолаєва.

     У 1955 році Центр одержав ще два приміщення колишнього монастиря по вул. Галицькій (тепер вул. Жасмінна). Таким чином, Центр мав вже два корпуси: у першому навчались учні молодших класів, а в другому – старшокласники.

     У 1956 році з Центру були виведені класи глухих дітей, а заклад став іменуватися школою-інтернатом для туговухих дітей, яких було близько 80.

     В 1974 році наш заклад, тоді ще - спецшкола для слабочуючих дітей, отримав гарне приміщення, в якому учні навчаються і тепер.

     Більш докладну інформацію про історію закладу можна знайти на сторінці «Літопис школи - 2011».

 

     Структура і напрямки роботи Центру

 

    Головна мета закладу

Розвиток і формування фізично та морально здорової особистості дитини-інваліда, забезпечення якісного рівня навчальних досягнень учнів школи, їх соціально-психологічної реабілітації з метою підготовки до повноцінного життя в сучасному суспільстві.

 

    Структура навчального закладу

Трирівнева. Вона складається з:

  • дошкільного відділення (на сьогодні – це 2 групи, в яких навчаються 18 малюків 3-6 річного віку);
  • початкової школи (початковий та 1-4 класи, в яких налічується 41 учень молодшого шкільного віку);
  • основної школи (базову освіту та допрофесійну підготовку здобувають 62 учні 5-12 класів).

  

     Основні проблеми, над якими працюють педагоги Центру:

  • формування і корекція розмовної мови учнів на основі розвитку збереженої слухової функції з метою використання слуху: в навчальному процесі – як засобу пізнання та мислення, в позаурочний час – для сприйняття мови оточуючих та спілкування з ними;
  • формування ключових життєвих компетентностей учнів школи з особливими освітніми проблемами (ООП) через проектну діяльність;
  • всебічний розвиток та формування особистості дітей з ООП;
  • створення додаткових умов для розвитку творчого потенціалу особистості дитини за рахунок диференціації та індивідуалізації навчально-виховного процесу, розширення мережі гуртків, секцій, об'єднань за інтересами;
  • становлення особистості дитини-інваліда шляхом удосконалення складових її духовності;
  • використання комп'ютерних і телекомунікаційних технологій як ефективних засобів соціальної адаптації дітей з вадами слуху в чуюче середовище з метою розкриття їхніх інтелектуальних здібностей та творчих можливостей.

   

     Основні напрямки роботи Центру:

  • здійснення компенсуючого корекційно-розвиваючого навчання і виховання дітей на основі розроблених індивідуальних освітньо-розвивальних маршрутів (ПМПК Центру);
  • розробка, апробація адаптованих і авторських програм, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП через роботу цільового проекту „Перспектива" ;
  • підготовка учнів до самостійного свідомого вибору майбутньої професії через участь у цільовому проекті „Свідомий вибір";
  • внутрішкільний моніторинг: свідома оцінка і взаємокорекція спільної діяльності педагогічного колективу через застосування ефективних напрямків моніторингового сервісу.