
Атестація педагогічних працівників
- 07.08.2022 21:01
Атестація педагогічних працівників
Основні засади атестації
Атестація педагогічних працівників проводиться відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 06.10.2010 № 930 (із змінами, внесеними згідно з наказом МОН України від 20.12.2011р. №1473 та наказу МОН України від 08.08.2013р. №1135).
-
Атестація– це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.
-
Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.
-
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
-
Один із принципів організації атестації – здійснення комплексної оцінки діяльності педагогічного працівника, яка передбачає забезпечення всебічного розгляду матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об’єктивної атестації є всебічний аналіз освітнього процесу у закладі, вивчення думки батьків, учнів та колег вчителя, який атестується тощо.
-
Засідання атестаційної комісії проводиться у присутності працівника, який атестується. Під час засідання атестаційної комісії педагогічний працівник має право давати усні та письмові пояснення, подавати додаткові матеріали щодо своєї професійної діяльності.
-
Засідання атестаційної комісії оформлюється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами атестаційної комісії.
-
За результатами атестації атестаційні комісії приймають такі рішення:
-
педагогічний працівник відповідає займаній посаді;
-
присвоїти педагогічному працівнику кваліфікаційну категорію (“спеціаліст другої категорії”, “спеціаліст першої категорії, порушити клопотання перед атестаційною комісією ІІІ рівня про присвоєння кваліфікаційної категорії “спеціаліст вищої категорії”);
-
педагогічний працівник відповідає (не відповідає) раніше присвоєній кваліфікаційній категорії (“спеціаліст”, “спеціаліст другої категорії”, “спеціаліст першої категорії”, “спеціаліст вищої категорії”);
-
присвоїти педагогічному працівнику педагогічне звання (“учитель-методист”, “вихователь-методист”, “педагог-організатор-методист”, “практичний психолог-методист”, “старший учитель”, “старший вихователь”);
-
5) порушити клопотання перед атестаційною комісією III рівня про присвоєння педагогічному працівнику кваліфікаційної категорії “спеціаліст вищої категорії” та(або) педагогічного звання або про відповідність працівника раніше присвоєній кваліфікаційній категорії “спеціаліст вищої категорії”, та/або відповідність працівника раніше присвоєному педагогічному званню;
-
педагогічний працівник відповідає (не відповідає) раніше присвоєному педагогічному званню;
-
педагогічний працівник відповідає займаній посаді за умови виконання ним заходів, визначених атестаційною комісією;
-
педагогічний працівник не відповідає займаній посаді.
-
Атестаційна комісія відповідно до затвердженого графіка роботи до 15 березня вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків (навчальних занять), позаурочних (позанавчальних) заходів, вивчення рівня навчальних досягнень учнів з предмета (дисципліни), що викладає педагогічний працівник, ознайомлення з навчальною документацією щодо виконання педагогічним працівником своїх посадових обов’язків, його участі у роботі методичних об’єднань, фахових конкурсах та інших заходах, пов’язаних з організацією освітнього процесу тощо.
-
До 01.04 видається наказ Про підсумки атестації педагогічних працівників закладу у навчальному році.
Сертифікація педагогічних працівників – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.
Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.